Tervehdys, ja kiitokset hauskoista vihjeistä lopettaa kirjotteleminen. Vaikka niissä toivotaan jatkamaan olen varma ettei sitä tarkoiteta niin. EI VAAN KAIKKI JOTKA KÄY LUKEMAS NIIN OIS KIVA JOS PISTÄSITTE JONKUN VIESTIN NIIN VOISIN ÄITILLE SITTE KERTOO KUINKA MUN OIS PITÄNY RYHTYÄ KIRJAILIJAKSI SUUREN SUOSION TAKIA.......NIIIN VISSIIN.

Koulu paskiainen alko tällä viikolla. Koulussa ei sinänsä ole tietenkään mitään valittamista, mutta loman jälkeen se vaan aina harmittaa palata opinahjoon. Koulusta sinänsä seuraavassa blogissa kun sen saan joskus aikaan.

Jep ja sitten päivän aiheeseen eli Byron Bay-reissuun 6-10.2

Reissuhan lähti siitä kun Anu ja Kaisa kysy, että lähdetäänkö me Tuomaksen kanssa Byron Bayhin viettään viimestä lomaviikkoa ennen kuin koulu alkaa. Paikka on noin 1000km pohjoseen eli siellä on tietenkin lämpösempää kuin Sydneyssä, kun ollaan tallä puolen pallopahasta. Byron bay on Surfers Paradicen kanssa kait Australian parhaimmat paikat surffata. Meillä ei ollut mitään reissua vastaan, joten ajauduimme matkalle. Bussilla reissu olisi ottanut reilut 10h ja junalla kalliimpi kuin lentäen. Lennon ja bussikyydin hintaero menopaluussa oli huimat 40$. Netistä katsoimme halvimmat lennot ja kävimme varaamassa ne Flight Centeristä. Sieltä saimme myös vinkkejä mihin kannattaa mennä ja mitä tehdä.

Matkaan pääseimme ti 6.2 klo 9.00. Taksilla lentokentälle, jossa oli tietokone check-in. Siihen syötettiin vaan varausnumero ja sitten turvatarkastukseen. Lento meni ihan hyvin Tuomasta lukuun ottamatta. Halvan koneeen paineentasaus ei ehkä toiminut parhaalla mahdollisella tavalla ja Tuomas joutui kärsimään sen korvissaan. Lopputuloksena puhjennut tärykalvo(tuomaksen arvio). Lento kesti 1h 10min ja perillä odotti +28. Lähin kenttä oli Ballinassa, josta matkaa 30km. Väliä kulki
pikku-bussit, mutta kun ei ollut käsitystä koska sellainen lähtisi otimme taksin. Karvakäsi Manu kurvaili kohti hotellia joka oli noin 3km Byron Bayin keskustasta. Matkalla se antoi Kaisalle kartan ja pyysi
etsimään paikan. Kaisa oli koko matkan ihan kuutamolla kartasta ja sijainnistamme. Manu huuteli että mihin mennään, vastasimme kohteliaasti "ajele sinä vaan". Kurvailtuamme tovin kuski pyöritti päätä ja ihmetteli voiko näin kaukana olla enää hotelleja....niiin voiko? No sieltä se lopulta löytyi, Manu vittuili vielä, että teidän täytyy vuokrata pyörä jolla ajaa kun ei sieltä muuten pääse keskustaan.

Olimme varanneet perhehuoneen hotellista, mutta paikalla selvisi että asumuksemmi olikin viihtyisä mökki. Käytyämme kaupassa suuntasimme kohti rantaa. Ranta oli autio ja se jatkui reilun 3km keskustaan asti. Meidän rannan tuntumassa oli pieni joki, jossa oli erittäin
lämmintä vettä. Se oli noin 25 kuin muuten merivesi oli vain 23. Joki kulki keskeltä rantaa mereen. Syvyyttä oli huimat puolimetriä ja leveyttä 4metriä. Joessa oli mukava kellua virranvietämänä ja huuhtoutua mereen. Illalla katsoimme O.C viisdenneksiviimeisen jakson ja nukahdimme.

KE 7.2 heräsimme ja lähdimme rantaa pitkin kaupunkiin. Matkalla oli hauska katsoa kun nousuvesi oli tulossa niin pienet ravut juoksivat maalle päin. Pesästä pesään. Sitä oli hauska seurata kun tuntui että ravuilla oli noin 30 jalkaa, joita se liikutti niin nopeasti että näytti niiden vartalon olevan täysin paikallaaan. Perillä lähdimme Tuomaksen kanssa maksamaan unohtunutta vuokraa. Jos vuokran maksusta voi saada vaikean niin me onnistuttiin siinäkin. Ensiksi nostin electronilla rahaa automaatista, jonka laitoimme aijemmin avatulle aussitilille. Sitten piti soittaa täysinautomatisoituun puhelinpalveluun. Palvelu tarjosi vaihtoehtoja, sarjassa valitse 1 jos haluat ryöstää pankin, valitse 2 jos haluat ryöstää vain vähän, ja valitse 3 jos haluat tulla ryöstetyksi. Valintoja tuli aina uusia, eikä niistä löytynyt "maksa vuokrasi" -kohtaa. Välillä kone ohjasi Tuomaspahan oikeaan asikaspalveluun, jossa odotuksen jälkeen kerrottiin, että kyllä se sieltä löytyy jatka vaan. Lopuksi löytyi kohta, mutta se taas tökkäsi löppumetreillä kohtaan anna salasana ja pankkikortin tunnuslukuja. Ongelmana oli kun 5 numeroista kysyttiin ja meillä oli vain 4 ja 7 numeroisia tunnuksia. Lopulta lasku saatiin maksettua, (ehkä).