Austarlian lomailun keskus Surfers Paradice on Helsingin kokoinen kaupunki, joka on melko uusi kaupunki. Kaupungissa ei ole juurikaan omakotitaloja tai rivitaloja vaan suurin osa on beachin vireen ranta bulevardille rakennettuja pilvenpiirtäjiä. Kaupungissa on yli puolet maan huvipuistoista jota lähdimme tarkastamaan.
Lisäksi ranta on melko hieno ja puitteet vaikka surffaukselle ovat mahtavat.

Lähdimme torstai iltana seitsemän maissa lentokentälle. Simo oli ihan rikki kun ei ollut löytänyt kameraansa. Taksin bensavalo paloi ja wiskibassomanu vaan tiedusteli että mihin olimmme matkalla. Lento meni ihan mukavasti ja taas taksilla pääsimme backpackersille, josta olimme varanneet 4 hengen dormin. Respassa taas oltiin ihan kuutamolla ettei mitään varausta löydy, Simoa se hiukan nauratti kun se oli maksanutkin jo varauksenkin. Nooh respa kertoi että huonettamme siivotaan juuri. Kun saavuimme huoneelle siellä joku lissukka petasi petejämme.

Seuraavana aamuna heräsimme puol 9 maissa ja lähdimme huvipuistoon nimeltä Dream World. Siellä oli ihan  kivat laitteet, kuten jossain Lintsillä. Hiukan harmitti kun muutama laite ei ollut toiminnassa. Yleisesti ottaen parhain laite oli Giant Drop. Se oli semmonen korkee tolppa, johon sut hinataan ja sit tiputetaan alas. Niin se oli sitten maailman korkein (120m) vapaapudotus laite, joka on rekistöroity Guinessin ennätysten kirjaan. Ehkä on parempi jos käyt itse katsomassa sen:
Oma suosikkini oli The Claw.

Lauantaina heräsimme samoihin aikoihin ja suuntasimme vesipuistoon, Wet'n'Wildiin. Se tosi hieno paikka, siellä oli mäkiä joka lähtöön.
Oli suora, mutkaa, yksin, kaksin ja aina 6 hengen ryhmissäkin. Aamulla olis kannattanut käydä muutamassa
mäessä vähäisen jonottamisen takia, mutta kun ei tiennyt niin ei tiennyt. Parhaita oli muutama, Tornado, Black hole ja Mammoth Falls.
Tarkasta: http://www.wetnwild.com.au/visitor_info/the_rides.cfm

Illalla lähdimme kaupungille syömään ja samalla löysimme iltarantamarkkinat. Sieltä mukaan tarttui hausta pila piirrustus itsestäni. Simokin sijoitti omaan lärvinsä tallentamiseen. Keskellä kaupunkia oli vanha parkkipaikka johon oli rakennettu muutama huvipuisto laite. Kuten Bungee jump nosturista, vapaapudotuskeinu, missä ollaan mahallaan semmosessa keinussa ja sut hinataan jaloista korkeuksiin ja sit
päästetään irti ja sit keinut siinä hetken. Sitten oli Vomatron, joka pyörii vauhdilla ja sokerina pohjalla Sling Shot. Se on semmonen kahden tolpan välissä vaijereiden varassa oleva penkki, joka hilataan alas ja
meet istuun siihen ja sit se jännitetään vetämällä vaijerit tiukalle ja sit sut ammutaan taivaalle.

Simo suostu tuleen mun kanssa siihen istuskeleen. Meidät ammuttiin yli 80m korkeuteen illalla keskellä kaupunkia 40 tonnin voimalla. Kun se tulee alas niin vapaatapudotusta on 70m muutamalla voltilla. Siinä ei paljo villen ja Simon paino tunnu. Vauhtia oli 160km/h huiput ja G voimia 6. Maailman parhain laite tähän asti. Santsattiin toinenkin kerta. Meillä siitä hyvä video pätkäkin, eikähän se joskus tiensä löydä nettiinkin.

Viimeisen päivän löhösimme kaikkine tavaroinemme rannalla kun olimme check out jo aamu 10. Piipahdimme vielä markkinoilla jossa oli 500 kojua ja krääsää ihan kaikki. Päästymme takaiseisin Sydniin oli Simo löytänyt kameransa repusta, se oli siis ollut matkassa kokoajan.